Студенти групи КББ-142 Факультету культурології КНУКіМ у рамках вивчення дисципліни «Інноваційно-методична робота в бібліотеці» прослухали курс лекцій кандидата культурології, доцента Кафедри книгознавства і бібліотекознавства, директора Наукової бібліотеки КНУКіМ Юрія Івановича Горбаня.
Проходили заняття з фаху у храмі книги, Науковій бібліотеці Київського національного університету культури і мистецтв.
Бібліотечна інновація – це оригінальна, нестандартна ідея, методика, проект, які виходять за межі існуючих канонів і традиційних форм та відображають новий підхід до змісту і організації бібліотечного обслуговування, до технології управління бібліотекою.
Юрій Іванович зазначив, що у бібліотечній практиці вже чітко вимальовується образ інноваційного менеджменту.
За його словами, моніторинг, оцінка, трансляція, стимулювання, засвоєння інноваційних методик і технологій, мінімізація ризиків повинні увійти в практику кожного працівника, який хоче бачити свою бібліотеку сучасною.
Зі студентами-практиками Юрій Іванович обговорював проблеми діяльності бібліотек в умовах сучасної гуманітарної кризи, чинне законодавство та незбалансованість співпраці методичних центрів з органами місцевого самоврядування і громадськими інституціями в питаннях розвитку інформаційно-бібліографічного забезпечення.
Все це, як підкреслив науковець, допомагає осмислити сучасні трансформації бібліотечно-бібліографічної діяльності в Україні, усвідомити протиріччя між реальною практикою бібліотеки і законодавчою базою.
Також Юрій Іванович зауважив, що інформатизація бібліотек принципово змінює соціальне замовлення на підготовку бібліотечних кадрів, а система додаткової освіти є важливим інструментом перетворення бібліотекаря-фахівця на бібліотекаря-професіонала.
Окремо на лекціях порушувались питання видавничої діяльності методичних центрів, під час яких студентська молодь ознайомилася з видавничими проектами Наукової бібліотеки КНУКіМ.
Всі студенти були активно задіяні в лекційному процесі, вони з цікавістю моделювали реальні ситуації та осмислювали їх втілення на практиці.
На думку Юрія Івановича Горбаня, перевага таких лекцій полягає у можливості порівнювати різні точки зору, напрацьовувати навички ведення діалогу та знайти консенсус у питанні інноваційно-методичної діяльності бібліотеки.