Педагогічна культурологія

Дата: 23.12.2016 | Рубрика: Новини

У Науковій бібліотеці КНУКіМ відбулась презентація нового навчального посібника для студентів і викладачів «Педагогічна культурологія», авторами якого є доктор філософських наук, доцент Кафедри філософії КНУКіМ Ігор Печеранський та доктор історичних наук, професор Кафедри соціальної філософії і філософії освіти Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Володимир Савельєв.

1

Розпочав презентацію директор Наукової бібліотеки, кандидат культурології, доцент Юрій Горбань: «Сьогодні у стінах нашої бібліотеки відбувається справжнє свято народження нової книги, яка є першим навчальним посібником в галузі педагогічної культурології. Тому щиро хочу привітати авторів з такою визначною подією та побажати ще неодноразово радувати нас своїми науковими працями».

2

Слова привітання висловив кандидат історичних наук, доцент Володимир Пилипів: «Три-чотири роки тому, коли обговорювали нові навчальні плани для спеціалістів-магістрів, було гостро поставлене питання щодо культурології – що безпосередньо повинні вивчати студенти з цієї дисципліни і які прикладні аспекти має культурологія? Отож, аби на той час існувала подібна монографія, це вирішило б багато проблем.

Даний посібник є надзвичайно актуальним. Це те підґрунтя, від якого відштовхуємося і знаємо в якому напрямку рухатися. Велика вдячність авторам, а нам побільше таких чудових робіт».

4

Підручник «Педагогічна культурологія», орієнтуючись на міждисциплінарний синтез філософського, культурологічного та педагогічного знання, не просто вивчає культуротворчий потенціал освіти, але, разом з тим, маючи відношення до прикладної культурології, намагається розкрити умови застосування потенціалу педагогіки до сфери соціокультурної діяльності, представити освіту як ключову складову соціокультурного відтворення і трансляції досвіду. Не обходить стороною вона і прикладні аспекти розробки методології та методики організації культурно-освітньої практики.

3

8

Поздоровлення прозвучали і від кандидата історичних наук, доцента Володимира Наконечного: «Хочу висловити слова вдячності винуватцю сьогоднішнього свята, молодому професору, доктору наук Ігорю Печеранському. Він належить до тих інтелектуалів, філософів, мислителів, політологів, експертів, які в наш час представляють наукову еліту країни. Це вже його шоста книга, і ми маємо честь, що у стінах нашого європейського вузу презентується унікальне видання, яке свого роду є першим в Україні, що має сучасні унікальні підходи до розгляду педагогіки і культурології в модерному глобальному суспільстві».

5

На презентацію наукового доробку завітав Михайло Поплавський.

«Вітаю науковців наших українських вишів Ігоря Печеранського і Володимира Савельєва із презентацією нового посібника. Їхня книга це науковий прорив. Ігор Печеранський – є одним із найкращих викладачів університету культури. В таких європейських вузах, як наш, педагогіка постійно розвивається. Мені як випускнику Факультету культурології буде цікаво прочитати видання у його співавторстві. Це велика честь для університету культури. Бажаю міцного козацького здоров’я, оптимізму та натхнення», – сказав Михайло Михайлович.

14

15

Про власний навчальний посібник розповів Ігор Печеранський: «Педагогічна культурологія» – це інтегративно-гуманітарна галузь знання, яка звертається до освітнього потенціалу культури, суспільства з його формальними та неформальними інституціями, а ще до людини як індивідуальності та особистості. Її цікавить не лише соціальний, але й індивідуальний педагогічний процес, хід всебічного та гармонійного розвитку особистості за допомогою формування культурно-освітнього середовища в контексті процесів інкультурації, соціалізації, соціокультурного відтворення, трансляції знань та умінь від покоління до покоління. Вона розкриває тонкий та діалектичний взаємозв’язок між культуродоцільністю освіти та освітнім потенціалом соціокультурного середовища, в якому перебуває людина, що знаходиться в основі феномену педагогічної культури», – зазначив автор.

6

За його словами, студенти-культурологи, майбутні бакалаври та магістри, повинні мати не лише теоретичні знання про освіту як найважливіший канал трансляції культури чи про культуру як фундамент освітнього середовища і педагогічного процесу, але й володіти відповідними «ключами» та інструментами впровадження культурних знань і норм у загальносуспільну свідомість та різні соціальні практики.

Запрошений гість – професор, кандидат філософських наук Федір Медвідь висловив свої думки щодо цієї книги.

«Сьогодні ми маємо приємність обговорювати цікавий і, в першу чергу, корисний посібник, який стане незамінним для фахівців в галузі культурології.

«Педагогічна культурологія» є джерелом для формування світогляду. Вона спирається на достатньо широку і глибоку інформаційну базу, де поєднуються цінні речі та відкриваються нові парадигми. Тут є певні дороговкази, як далі рухатися і з чим рухатися», – зауважив Федір Михайлович.

9

Микола Дубина – завідувач Кафедри української мови і літератури, доктор філологічних наук, професор, літературознавець поділився своїми міркуваннями щодо презентованого посібника: «Педагогічна культурологія» – хороший допоміжний матеріал для того, щоб студент сформувався як особистість. Вивчення педагогічної культурології не просто допомагає вийти за межі локального, але і проаналізувати процес відтворення себе в соціумі та культурі, подивившись на це, як на певну освітню практику зі всіма прикладними аспектами, що звідси випливають. Вітаю авторів, це справді серйозна подія».

12

13

Щирі вітання прозвучали і від студентів та викладачів КНУКіМ, що були присутні на презентації. Вони подякували авторам Ігорю Печеранському та Володимиру Савельєву за вклад в систему української освіти, новий крок у світовій культурології та побажали побільше подібних творінь, які культивуватимуть глибокий освітній процес.

7

10

11

Контакти
Email: knukim.library@gmail.com
Тел.: (044) 529–61–38, (044) 529–98–34